Tehran
0214451908

خطایابی در وردپرس

خطایابی در وردپرس

خطایابی در وردپرس

 در این آموزش می خواهیم راهکارهای ساده ای جهت حل مشکلات سروری و یا کدهای اشتباه ارائه دهیم.

خطایابی در وردپرس


  • ابتدا افزونه ها را بروز رسانی کنید!

زیرا استفاده از نسخه های قدیمی ممکن است منجر به بروز مشکلاتی مانند عدم همگام سازی فایل ها یا وقفه در انجام وظیفه خود به دلیل حذف یا جایگزینی وابستگی ها شود.(برای بروزرسانی از قسمت داشبورد روی افزونه بروزرسانی کلیک کنید یا به صورت دستی از طریق FFP فایل ها را بروزرسانی کنید.)


  • یکی دیگر از مواردی که باید بررسی شود پلاگین های وردپرس می باشد .زیرا وردپرس open source (منبع باز) می باشد و همین امرموجب بروز بسیاری از مشکلات رایج در وردپرس می شود.

 

راهکار: از داخل پوشه ی WP-Content پوشه ی plugins را یافته و نام آن را تغییر دهید این امر موجب غیرفعال شدن همه ی پلاگین ها شده و از ناسازگاری آن ها با یکدیگر جلوگیری می کند.




  • اگر مشکل حل شد ، به احتمال زیاد مشکل یکی از پلاگین ها بوده است.

حال باید پلاگین های خود را یکی یکی، مجدداً فعال کرده و پس از فعال سازی هر یک از پلاگین ها سایت خود را در صفحه ی مرورگر جدید بارگذاری کنید تا زمانی که پلاگین مشکل دار احتمالی پیدا شود ، سپس آن را حذف کنید.


  • مورد بعدی بررسی قالب سایت می باشد. در صورتی که قالب به طور کامل بررسی نشده باشد احتمال دارد قالب شما خراب باشد و همین امر مانع کار کردن سایت شما می شود.

 

راهکار: مجدداً قالب را نصب کرده و هرگونه سفارشی سازی یا استفاده از قالب child  را کنار بگذارید.




  • کش را بررسی کنید.

کش مربوط به بخش سرور را غیرفعال کنید. در اغلب موارد بهتر است که مدیریت کش را از طریق پلاگین های طراحی شده برای وردپرس انجام دهید؛ یا از طریق بخش تنظیمات در  سی پنل این گزینه های varnish و کش و cloudflare و X-pageseed را غیرفعال نمایید.




  • گاها بازیابی آخرین نسخه ی پشتیبان راه حل مسائل دشوار در وردپرس می باشد البته در صورتی مفید واقع می شود مه که پشتیبان گیری به طور منظم صورت گرفته باشد، در غیر این صورت کمکی به شما نمی کند!در نتیجه همیشه چند نسخه ی آخر پشتیبانی را نگه دارید.


result


نتیجه گیری

اگر تمامی موارد ذکر شده با شکست مواجه شد، مشکل شما با داده های موجود در پایگاه داده است که در این صورت باید از ارائه دهنده ی خدمات هاست خود راهنمایی بگیرید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *